Awww Chak v(^_^)v

My photo
Minah Kilang yg suka merempit... Suka berangan... suka makan.. suka melalak.. suka suka nak buat apa... suka hati and suka blur.. hihi yang penting Just be my self V(^_^)V
HOME TIPS PETUA MADAH SHARING

Tuesday, May 29, 2012

Rempit!!!


ASSALAMUALAIKUM~

Today aku nk share ngan korang pasal transportation harian yg kita gunakan...
Aku nak tanya korang rasa hina ke naik motor hari-hari pergi kerja??
So aku agak jelek sikit la dengan mind setting some people… diorang seolah2 pandang kerek ngan orang yang naik motorsikal… seolah-olah orang yang naik motorsikal ni low class la…
Hello korang naik VIVA tu dah kira hebat sangat dah ke?? Hutang 9 tahun pon tak habis lagi…Ada setengah tu pulak sanggup tak hang out dengan kawan disebabkan member tu pakai motor je… Wadefak!! (manusia sepsis ni sumpah kena kutukan seranah ngan aku). Ada setengah tu plak bukan main lagi maki  parents sebab bawak anak dia naik motor dalam hujan @ panas pergi mana-mana..
Hello cik kak.. tak baik cakap macam tu.. kena pikir orang tu tak mampu beli kereta ada motor kira baiklah tu.. nak suruh orang tu naik bus plak.. hmm manusia-manusia..

Most people says “naik kereta ni safe, tak kena hujan,tak eksiden blablabla…”  Hello pendapat ini selalu aku bangkang 100%...  bg aku kalau nk accident tu bila-bila masa je jadi..
Mana pon boleh berlaku.. lagi pon kebenyakkan kemalngan maut berlaku pon yg terlibat kereta kan??
Tapi aku tak dapat la sangkalkan yang kereta more safe then motorsikal..  But korang tak payah la hina-hina orang yang naik motorsikal macam aku ni huhuhu…
Kenapa aku pilih menunggang  motorsikal dari memandu kereta,
For me, I have my own reason...:
·         Jujur aku kata kan aku tak mampu nk beli kereta lagi :P (yang dok ado pon ihsan PAMA)
·         Roadtax and insurance kereta yang  aku tak mampu jugak hihihi
·         Minyak . kalau motor rm8 seminggu law kereta mau rm50 beza banyak tu.
·         Masa!!! Kalau naik motor aku keluar jam 7.30am pergi kerja kalau kereta pukul 7 aku kena cabot dah!!! (boleh bayangkan tak berapa jemnya jalan dari rumah aku ke tempat kerja??)
·         Aku tak suka berlagak dengan harta bukan hasil aku sendiri...
·         Maintenance kereta yang kadang-kadang memerlukan kos yang tak terduga.

Hahaha that’s is my reason… for those luar sana yang pakai motor cabuk ja macam aku ni.. bersyukurlah nak… orang kat somalia sana tu.. jalan kaki je berbatu-batu…
Till then ~




badut pon rempit je hahaha

No comments:

Post a Comment

Terima kasih kepada anda yang comel dan hensem yang sudi meninggalkan comment.. nanti cheida on9 cheida approve dan balas balik ye.. in syaa allah... :)

Labels

10 (1) 10 perkara (1) 2013 (1) air tulang belakang (1) akad nikah (1) apex (1) Artis (1) B2B (7) B3:BR (3) battle royale (3) beadings (1) berkenalan (1) bertandang (1) bertunang (1) besday (1) bff (3) blogger (1) blogwalking (1) Bosan (8) cantik (5) carta 10. (2) cerewet (1) Cerpen (3) changes (1) Che Ta (1) Che Ta dengan Zain (1) chewi (1) coklat (1) Dong Xinyi (1) dslr (2) e-day (2) e-day.dilema (1) emosi (1) engagement (2) engineering (1) facebook (1) GA (1) gadis (1) gelabah (1) gembira (6) geram. (1) girls (1) good luck (1) Gosip (1) Gossip (1) guest book (1) guys (1) hantaran (2) hasil kerja (2) hati-hati (1) henna (1) hilang (2) hormat (1) imback (1) info (2) insomnia (1) jalan2 (3) jambu (1) Kahwin (5) kamus (1) kegemaran (1) kehidupan (1) kejam (1) kemalangan (1) kematian (1) kenduri (1) kesayangan (2) kesihatan (1) keyboard warrior (1) kilang (2) komen (1) kondem (1) kopi pes (1) kosmo (1) kutuk (1) lamaran (1) leader (1) lelaki (1) libas (1) listen (1) loghat (1) maal hijrah (1) macam-macam (1) madah (11) makan2 (5) make up tunang (1) Malam berinai (1) mama (1) memory (5) meniru (1) menyampah (4) menyicah (1) MH370 (1) moments (1) motivasi (1) Mua (1) nikah (1) pantang (1) patung (1) pearl shawl (1) pedoman (3) pembohong (1) pengkhiran (1) penyamun (1) penyibuk (1) perccubaan (1) personaliti (1) petua (2) photo props (1) photograpy (3) potographer (1) pusat (1) quota (1) raya (2) ready (1) rempit (1) review (8) risiko (1) rojak (1) romantik (1) Safi (1) sagment (2) sahabat (1) sakit (9) salam (1) sayang (5) sedih (14) selendang (1) shaklee (2) sharing (27) shawl ciffon (1) sibuk (1) sifat (1) solat (1) steamboat (1) stres (1) sweet memory (2) tabah (1) tahun baru. (1) tak elok (1) teambuilding (1) tempahan tudung tunang (1) tensyen (4) terkejut (1) terlanjur (1) teruja (1) tips (1) tragedi (1) tudung (1) tudung nikah (1) tudung tunang (1) tugasan (3) Tunang (7) umur nabi (1) uncle gedek (1) untuk dia. (1) upsr (1) viel (1) vit C (1) Vote (1) wordless (6) work (1)