Awww Chak v(^_^)v

My photo
Minah Kilang yg suka merempit... Suka berangan... suka makan.. suka melalak.. suka suka nak buat apa... suka hati and suka blur.. hihi yang penting Just be my self V(^_^)V
HOME TIPS PETUA MADAH SHARING

Tuesday, October 02, 2012

Produk Shaklee

As-Salam..

Wah lamanye cheida x hupdate blog ni huhuhu.. kesibukkan kerja menghalang dr cheida berfikir idea-idea untuk update blog cheida... Hanya mampu berfikir macam mana nak satlle kerja yang menimbun.. wakakakak..

okes kali ni cheida nak review product cikit.. pernah dengar tak pasal produk shaklee. Produk ni sedang hangat diperkatakan di pasaran. Banyak penguna bagi feed back yang bagus. 

Ok meh cheida share salah satu product yang terdapat dalam shaklee ni.



Kelebihan Vitamin C Shaklee berbanding Jenama lain Di Pasaran


Dalam banyak-banyak vitamin, vitamin yang paling saya kenali adalah vitamin c. Ini kerana sejak dari kecik, jika ke klinik, vitamin c kanak-kanaklah yang akan dibeli abah untuk dibawa pulang. Kami adik beradik memang ambil suka dengan vitamin c masa tu tapi tidak pernah tahu apa kepentingannya.

Setelah dewasa dan mengenali Shaklee, sa
ya lebih teruja untuk mengetahui khasiat vitamin c terutamanya vitamin C Shaklee kerana ada perbezaannya berbanding Vitamin C lain.

APAKAH KEISTIMEWAAN DAN PERBEZAAN VITAMIN C SHAKLEE DENGAN VITAMIN C BIASA?

1. Vitamin C Shaklee didatangkan dalam bentuk sustained release iaitu dilepaskan dalam badan secara perlahan-lahan untuk membolehkan vitamin c sentiasa berada dalam badan kita. Memandangkan vitamin c adalah mudah musnah dan tidak dapat disimpan lama dalam badan, maka teknologi sustained release adalah sangat diperlukan.

2. Satu tablet vitamin C Shaklee adalah bersamaan dengan 7 setengah biji oren. Di mana ia akan dilepaskan perlahan-lahan dalam badan sebanyak 100mg setiap jam untuk satu tablet.

3. Vitamin C Shaklee didatangkan bersama-sama dengan bioflavonoid iaitu bahan penting yang akan membantu penyerapan vitamin c dengan lebih baik.

MANFAAT VITAMIN C
Imuniti
- dengan pengambilan vitamin c secara teratur dapat melindungi badan dari infeksi dan juga akan menguatkan tulang dan gigi kita termasuk mempercepatkan penyembuhan luka. Sebab itu jugalah wanita dalam pantang digalakkan untuk mengambil oren sebagai bahan untuk mempercepatkan penyembuhan luka.

Antioksidan
- ia berfungsi sebagai antioksidan yang menghalang serangan radikal bebas di sekeliling kita. Apabila badan terhindar dari risiko serangan radikal, maka sudah tentu peluang untuk kita dijauhkan dari penyakit yang disebabkan oleh sistem imun badan dapat dielakkan.

Hypertension
- ia juga dapat menurunkan kadar tekanan darah, dengan itu dapat mengurangkan risiko darah tinggi.

Kecantikan kulit
- banyak kebaikan vitamin c dalam mengekalkan kulit yang cantik. Ia merangsang pengeluaran kolagen. Kolagen adalah sangat perlu kerana ia umpama gam yang mengikat sel-sel kulit kita untuk sentiasa tegang. jika kehilangan kolagen, kulit akan nampak berkedut dan tidak tegang.
- mengurangkan garis-garis halus yang tidak diingini.
- memutihkan dan memulihkan keadaan kulit yang kusam.




bawah ni contoh pic testimoni bg product shaklee. Tengok hasilnye.. cantikkan u ollss..



Mana nak dapat product ini? anda semua boley add FB Cik Nafisah. Contac no 019-433 0815 email:gobok_n9@yahoo.com

3 comments:

  1. ini adalah nama group kita kat fb... kita ada satu tugasan yang perlu dibuat malam ni.. Sangat mustahak.. Jom berkomunikasi kat group ni..

    https://www.facebook.com/groups/162628450527972/

    ReplyDelete
  2. dear nak comment.
    are u really sure yang testimoni tu original? atau betul2 guna shaklee? sebab i was-was biler tgk gambar tangan tu.
    itu mcm guna produk gluta lotion etc something macam tu la.
    jusk asking
    jangan ambil hati .
    saja menegur sebab dalam bisnes ada etika nya juga kan.

    ReplyDelete
  3. hi momoy...
    actualy i just tolong kawan2 then promote and review product diorng je dalam blog i.
    i just amik vit c je skrng ni yang lain2 blom lagi..
    untuk keterngan lanjut u boley contact owner yang i ada attchkan tu cik nafisah dan link FB dia..
    x per dear its ok sya faham x salah bertnya.. :)

    ReplyDelete

Terima kasih kepada anda yang comel dan hensem yang sudi meninggalkan comment.. nanti cheida on9 cheida approve dan balas balik ye.. in syaa allah... :)

Labels

10 (1) 10 perkara (1) 2013 (1) air tulang belakang (1) akad nikah (1) apex (1) Artis (1) B2B (7) B3:BR (3) battle royale (3) beadings (1) berkenalan (1) bertandang (1) bertunang (1) besday (1) bff (3) blogger (1) blogwalking (1) Bosan (8) cantik (5) carta 10. (2) cerewet (1) Cerpen (3) changes (1) Che Ta (1) Che Ta dengan Zain (1) chewi (1) coklat (1) Dong Xinyi (1) dslr (2) e-day (2) e-day.dilema (1) emosi (1) engagement (2) engineering (1) facebook (1) GA (1) gadis (1) gelabah (1) gembira (6) geram. (1) girls (1) good luck (1) Gosip (1) Gossip (1) guest book (1) guys (1) hantaran (2) hasil kerja (2) hati-hati (1) henna (1) hilang (2) hormat (1) imback (1) info (2) insomnia (1) jalan2 (3) jambu (1) Kahwin (5) kamus (1) kegemaran (1) kehidupan (1) kejam (1) kemalangan (1) kematian (1) kenduri (1) kesayangan (2) kesihatan (1) keyboard warrior (1) kilang (2) komen (1) kondem (1) kopi pes (1) kosmo (1) kutuk (1) lamaran (1) leader (1) lelaki (1) libas (1) listen (1) loghat (1) maal hijrah (1) macam-macam (1) madah (11) makan2 (5) make up tunang (1) Malam berinai (1) mama (1) memory (5) meniru (1) menyampah (4) menyicah (1) MH370 (1) moments (1) motivasi (1) Mua (1) nikah (1) pantang (1) patung (1) pearl shawl (1) pedoman (3) pembohong (1) pengkhiran (1) penyamun (1) penyibuk (1) perccubaan (1) personaliti (1) petua (2) photo props (1) photograpy (3) potographer (1) pusat (1) quota (1) raya (2) ready (1) rempit (1) review (8) risiko (1) rojak (1) romantik (1) Safi (1) sagment (2) sahabat (1) sakit (9) salam (1) sayang (5) sedih (14) selendang (1) shaklee (2) sharing (27) shawl ciffon (1) sibuk (1) sifat (1) solat (1) steamboat (1) stres (1) sweet memory (2) tabah (1) tahun baru. (1) tak elok (1) teambuilding (1) tempahan tudung tunang (1) tensyen (4) terkejut (1) terlanjur (1) teruja (1) tips (1) tragedi (1) tudung (1) tudung nikah (1) tudung tunang (1) tugasan (3) Tunang (7) umur nabi (1) uncle gedek (1) untuk dia. (1) upsr (1) viel (1) vit C (1) Vote (1) wordless (6) work (1)